VŠADE DOBRE, DOMA NAJLEPŠIE
V prípade plug-in hybridného vozidla (PHEV) Land Rover vybavíte väčšinu nabíjania v pohodlí domova.
Zvyčajne ide o najlacnejší a najpohodlnejší spôsob nabíjania (je to rovnako ľahké, ako zapojiť telefón do siete), takže pri lokálnych jazdách po meste už nikdy nebudete musieť navštevovať čerpacie stanice.
NABÍJANÍM DOMA ŠETRÍTE PENIAZE
Zapojenie do siete je nielen neuveriteľne praktické, ale je to aj lacnejšie než každodenná prevádzka vozidla na benzín či naftu. Navyše obvykle ušetríte viac peňazí, keď budete nabíjať doma, než pri nabíjaní mimo domu. Náklady si môžete ešte viac znížiť využívaním sadzieb za elektrinu mimo špičky.
Pozrite sa, koľko by ste mohli ušetriť napríklad pri šoférovaní modelu Range Rover Evoque PHEV, ak ho budete nabíjať doma.
NABÍJANIE MIMO DOMU
SLEDUJTE PRIEBEH NABÍJANIA ODKIAĽKOLVEK
ČASY NABÍJANIA VOZIDLA PHEV
Naše údaje týkajúce sa rýchlonabíjacích staníc na jednosmerný prúd (zvyčajne dostupných na diaľničných odpočívadlách a pri hlavných cestných ťahoch) sa uvádzajú do úrovne 80 %. Dôvodom je skutočnosť, že nad úrovňou 80 % sa rýchlosť nabíjania výrazne zníži v záujme ochrany akumulátora a jeho optimálnej životnosti.
Vozidlá | Maximálny elektrický dojazd | AC domáce a verejné nabíjanie (7kW) 0 – 100% | Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom (50kW) 0 – 80% |
---|---|---|---|
Nový Range Rover PHEV | Až 70 míľ†† | Od 5 hodín3 | Od 60 minút |
Nový Range Rover Sport PHEV | Až 70 míľ†† | Od 5 hodín3 | Od 40 minút3 |
Range Rover Velar PHEV | Až 33 míľ†† | Od 2 hodín 16 minút3 | Od 30 minút3 |
Range Rover Evoque PHEV | Až 39 míľ†† | Od 2 hodín 12 minút3 | Od 30 minút3 |
Discovery Sport PHEV | Až 37 míľ†† | Od 2 hodín 12 minút3 | Od 30 minút3 |
Defender PHEV | Až 27 míľ†† | Od 2 hodín 30 minút3 | Od 30 minút3 |
†† Uvedené hodnoty vychádzajú z oficiálnych testov výrobcu v súlade s legislatívou EÚ pri plne nabitom akumulátore. Slúžia len na porovnanie. Hodnoty dosiahnuté v reálnej prevádzke sa môžu líšiť. Hodnoty emisií CO2, spotreby paliva či energie a dojazdu sa môžu meniť v závislosti od rôznych faktorov, napríklad od spôsobu jazdy, okolitých podmienok, zaťaženia, namontovaných diskov kolies a príslušenstva, aktuálnych podmienok na trase a stavu akumulátora. Hodnoty dojazdu sa určili pomocou sériovo vyrábaného vozidla na štandardizovanej trase.
1 Pri výpočte úspory sa vychádzalo z poskytnutých príkladov denného nájazdu. Pri výpočte sa použil dojazd na elektrinu eAER podľa postupu WLTP modelu Range Rover Evoque 1.5P P300e PHEV s pohonom AWD a automatickou prevodovkou vo výbave R-Dynamic (55 km), jeho využiteľná kapacita akumulátora (12,2 kWh), priemerné náklady na elektrinu pri štandardnej sadzbe (19 p/kWh) a kombinovaná spotreba spaľovacieho motora uvedeného vozidla po vybití akumulátora podľa postupu WLTP (9,1 l/100 km). A to v porovnaní s kombinovanou spotrebou paliva podľa postupu WLTP modelu RR Evoque 2.0P P200 s pohonom AWD a automatickou prevodovkou vo výbave R-Dynamic S (8,9 l/100 km) a priemernými nákladmi na liter benzínu (1,35 libry) pri rovnakom počte kilometrov za 1 rok. Údaje boli správne v čase uverejnenia.
2 Kompatibilné len so smartfónmi. Závisí od dostupnosti platforiem tretích poskytovateľov na trhu a mobilného signálu.
3 Časy nabíjania sa môžu líšiť v závislosti od mnohých faktorov, okrem iného napríklad od veku, stavu, teploty a aktuálnej úrovne nabitia akumulátora, použitého zariadenia a dĺžky trvania nabitia.