Range Rover sa neustále vyvíja už od roku 1970, keď sa objavil vôbec po prvýkrát. Toto najluxusnejšie SUV sveta sa môže pochváliť mimoriadnou úrovňou prepracovanosti, prirodzených jazdných schopností a inšpiratívneho dizajnu. Navyše sa od ostatných odlišuje aj pokročilými technológiami. Nazrieme späť do histórie tejto série luxusného SUV, modelového radu Range Rover.

Pozrite si postupný vývoj modelu Range Rover od jeho vzniku.

1969 – prototyp Range Rover Velar
 

Úplne prvý Range Rover mal ostať prísne stráženým tajomstvom. Návrhári a konštruktéri tohto revolučného nového vozidla preto dali prísne utajovanému prototypu názov „Velar “, odvodený od talianskeho slova „velare“, čo znamená zahaliť alebo skryť. Prvých 26 prototypov dokonca nieslo znak s rovnakým názvom, aby sa utajila identita vozidla.

Heritage classic in sand

Rané prototypy modelu Range Rover niesli znak Velar v snahe utajiť jeho identitu.

1970 – prvý sériovo vyrábaný 3-dverový Range Rover
 

Po úspešných testoch koncepčného vozidla Velar sa svetu predstavil prvý Range Rover. Získal široké uznanie vďaka zriedkavej kombinácii skvelých jazdných schopností a elegantného dizajnu. Išlo o prvé vozidlo s trvalým pohonom 4 kolies, ktoré malo navyše delené dvere batožinového priestoru, lastúrovitú kapotu a plynulú bočnú líniu okien.

1981 – 4-dverový Range Rover

Po 11 rokoch na trhu sa objavil Range Rover Classic v štvordverovej konfigurácii, ktorý ponúkol rozrastajúcej sa základni fanúšikov ešte viac možností.

1970 classic ranger rover moving on the road
Range Rover Classic

Vľavo: Hneď od uvedenia na trh bol Range Rover uznávaný za svoj prémiový prístup. Vpravo: Range Rover okamžite rozpoznáte vďaka jeho charakteristickému dizajnu.

1994 – Range Rover druhej generácie
 

Vozidlo druhej generácie bolo ešte luxusnejšie ako jeho predchodca. Zavedené dizajnové motívy, ako kultová silueta a hranaté svetlomety namiesto kruhových, obstáli v skúške času a dodnes vďaka nim vozidlo ihneď rozpoznáte.

2001 – Range Rover tretej generácie
 

Ako výsledok neustáleho vývoja sa na tento Range Rover po prvýkrát použila samonosná jednodielna konštrukcia karosérie. Dizajn trupu sa inšpiroval skosenými tvarmi talianskeho rýchločlna Riva, zatiaľ čo kladky luxusnej jachty poslúžili ako predobraz pre kovovú povrchovú úpravu vnútri vozidla.

Range Rover  Moving on Hilly Terrain Road
Range Rover

Vľavo: Range Rover druhej generácie priniesol ešte viac luxusu.Vpravo: Dizajn vozidla sa inšpiroval talianskym rýchločlnom Riva.

2004 – koncept Range Stormer
 

Koncept Stormer sa preslávil tým, že naznačil budúce dizajnové smerovanie modelu Range Rover, ako aj odvážny prístup k zavádzaniu nových technológií do vozidiel.

2005 – výroba modelu Range Rover Sport
 

Predstavenie prvého športového SUV v rámci rodiny vozidiel Range Rover poukázalo na smerovanie automobilky Land Rover v oblasti výkonu. Medzi motorizácie patril napríklad kompresorom preplňovaný 4,2-litrový preplňovaný zážihový motor. Range Rover Sport okrem toho priniesol pneumatické odpruženie, ktoré dávalo vodičom možnosť nastavenia svetlej výšky v záujme optimálneho komfortu a jazdy s pohonom 4x4, či už na ceste alebo v teréne. Variabilná výška bola jednou z mnohých charakteristických noviniek, ktoré prenášali dynamické jazdné schopnosti do samotného vzhľadu vozidla.

Range Rover Stormer
Range Rover

Vľavo: Koncept Stormer naznačil budúce dizajnové smerovanie modelu Range Rover.Vpravo: Príchod modelu Range Rover Sport znamenal vyšší výkon.

2008 – koncept LRX
 

Koncept v štýle „cross-coupé“ predstavoval ambiciózny a progresívny krok pre dizajnérsky tím Land Rover. Hoci bol tento koncept zameraný najmä na vodičov, ktorí len zriedka jazdievajú v teréne, zachoval si legendárne terénne schopnosti vozidiel Land Rover. Vnútri sa pritom skrýval interiér, ktorý tlač označila za „futuristický“.

Parked LRX Exterior Look

Dizajn koncepčného vozidla LRX neskôr výrazne ovplyvnil dizajn modelu Range Rover Evoque.

2011 – výroba modelu Range Rover Evoque
 

Range Rover Evoque, ktorý neskôr získal vo viacerých krajinách titul „Auto roka“, rozvíril hladinu hneď po svojom odhalení na parížskom autosalóne 2010. Do tohto luxusného cross-coupé sa dostali mnohé prvky z konceptu LRX vrátane sviežeho spracovania klasického dizajnu modelu Range Rover.

Range Rover Evoque brought with it a bold new design

Model Range Rover Evoque so sebou priniesol odvážny nový dizajn.

2012 – Range Rover štvrtej generácie
 

Štvrté stelesnenie modelu Range Rover bolo zároveň prvé, ktoré malo ľahkú celohliníkovú karosériu a dalo sa ihneď rozpoznať podľa dlhého rázvoru a „plávajúcej“ strechy. Okrem toho bolo vozidlo vybavené ďalšou generáciou systému Terrain Response® od automobilky Land Rover. Táto zabudovaná jazdná technológia dokáže automaticky zvoliť najvhodnejšie nastavenie vozidla podľa typu terénu.

2013 - Range Rover Hybrid
 

Prvý hybridný zástupca rodiny Range Rover nielen že priniesol nižšiu spotrebu paliva a menej emisií, ale čo je najdôležitejšie, nijako neukrojil z jazdných schopností vozidla. Na dôkaz toho vozidlo vyrazilo na 16 000 km dlhú cestu zo Solihullu do Bombaja cez najťažší terénny test, Himaláje.

Parked Range Rover on Asphalt road side view
Range Rover System Features

Vľavo: Prvé hybridné vozidlo Range Rover znížilo emisie bez oklieštenia výkonu.Vpravo: Prémiové prvky očakávané od modelu Range Rover sa zachovali aj v hybridnej verzii.

2013 – Range Rover Sport druhej generácie
 

O odhalenie vynoveného modelu Range Rover Sport sa postaral predstaviteľ Jamesa Bonda, herec Daniel Craig. Pri tejto príležitosti museli dočasne uzavrieť niektoré ulice v New Yorku. S 3,0-litrovým motorom V6 získalo vozidlo vyššiu mieru účinnosti.

Parked Range Rover  near by see

Vyšší výkon motora bol kľúčový pre druhú generáciu modelu Range Rover Sport.

2015 – uvedenie modelu Range Rover Sport SVR
 

Vozidlo Range Rover Sport SVR bolo prvým výtvorom tímu Special Vehicle Operations, ktorý si dal za cieľ vyrobiť vysokovýkonné SUV s optimálnou hladinou výkonu. Ide o historicky najrýchlejšie vozidlo značky Land Rover, ktoré prináša nezabudnuteľný zážitok z jazdy. Výkonnosť vozidla naznačujú aj niektoré dizajnové prvky, ako napríklad štyri koncovky výfuku či unikátny zadný spojler.

2015 - Range Rover SVAutobiography
 

Range Rover verzie SVAutobiography predstavuje vrchol kultivovanosti a luxusu, ktorý nanovo zadefinoval zážitok z jazdy s modelom Range Rover. Zmysel pre detail dokazuje povrchová úprava z brúseného hliníka a prvotriedne sedadlá v kabíne. Jedinečná ponuka farebných odtieňov karosérie zasa poskytuje vodičom maximálne prémiový zážitok typický pre vozidlá Range Rover. Krátko nato sa predstavila aj verzia SVAutobiography Dynamic s charakteristickým dizajnom a výkonným motorom V8, pričom výkon a agilita boli zrejmé už na prvý pohľad.

Range Rover Sport driving quickly through water on road
Parked Range Rover In front of villa entrance gate

Vľavo: Range Rover Sport SVR spája skvelý výkon a jazdné schopnosti a ponúka vzrušujúci zážitok z jazdy. Vpravo: Range Rover SVAutobiography – vrchol luxusu a prepracovanosti.

2015 - Range Rover Evoque Convertible
 

Úplne prvý kabriolet Range Rover, model Evoque Convertible, kombinuje povestné jazdné schopnosti vozidiel značky Land Rover s pôsobivými prvkami, ako je skladacia strecha v tvare Z, pričom si však zachováva silný vizuálny postoj vytvorený dizajnérmi Land Rover. Výsledkom je prvé prémiové kompaktné vozidlo na svete, ako aj najschopnejší SUV kabriolet s pohonom 4x4 do každého terénu.

Range Rover Evoque standing on motor showroom

Vývoj modelu Range Rover je jasný, počnúc prísne tajným konceptom Velar až po úplne prvý kabriolet Range Rover Evoque. Toto prémiové SUV nikdy nerobí kompromisy z hľadiska jazdných schopností, a preto naďalej nastavuje latku v oblasti dizajnu, jazdných schopností a výkonu.

2017 - Nový Range Rover Velar

Range Rover Velar Top View

Príbeh pokračuje. Nový Range Rover Velar uzrie svetlo sveta 1. marca.

MODELOVÝ RAD RANGE ROVER

OBJAVTE PRE SEBA TEN SPRÁVNY RANGE ROVER.

Side view of the parked car

RANGE ROVER

Keď sa pred viac ako 45 rokmi objavil, od základu zmenil pohľad ľudí na jazdu v teréne. Postupom času sa vypracoval na vrcholného predstaviteľa oslavovaného britského dizajnu.

Red Range Rover

RANGE ROVER SPORT

Range Rover Sport sa môže oprávnene pýšiť písmenom „S“ z označenia SUV, pričom celý modelový rad posúva na ďalšiu úroveň. Ide o najagilnejšie a najdynamickejšie vozidlo značky Land Rover s najlepšou odozvou.

Range Rover Evoque

RANGE ROVER EVOQUE

Získal viac ako 170 medzinárodných ocenení a ďalšie stále pribúdajú. Range Rover Evoque je dostupný ako kupé, päťdverová verzia alebo kabriolet.